1.      Cele kampanii:

 1)     Podniesienie poziomu wiedzy, odczarowanie mitów i przybliżenie faktów na temat wirusa HIV, choroby AIDS oraz innych STIs:

         NIE ma ryzyka zakażenia HIV podczas pływania w basenie.

  • NIE ma ryzyka zakażenia HIV drogą kropelkową, np. przez kaszel lub kichanie.
  • NIE ma ryzyka zakażenia HIV ani przez ukąszenie, ani przez rozgniecenie na sobie, ani nawet przez połknięcie komara.
  • HIV przenosi się głównie podczas niezabezpieczonych kontaktów seksualnych.
  • Do zakażenia kiłą, rzeżączką, HPV i innymi STIs dochodzi w podobny sposób jak do zakażenia HIV.

 2)     Zwiększenie wśród grupy docelowej świadomości, że istnieje możliwość szybkiej diagnostyki:

        Wykonanie testu jest jedyną metodą rozpoznania zakażenia HIV i innych STIs.

  • Test na HIV – bezpłatnie, anonimowo i bez skierowania – można wykonać
    w jednym z punktów konsultacyjno-diagnostycznych (PKD)
    https://aids.gov.pl/pkd/  

 3)     Rozpropagowanie informacji o miejscach, gdzie można uzyskać fachową wiedzę i pomoc w temacie HIV/AIDS oraz innych STIs:

                     strona Krajowego Centrum ds. AIDS:  https://aids.gov.pl/ 

                     Poradnia Internetowa HIV/AIDS: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

                     bezpłatny Telefonie Zaufania HIV/AIDS: 800 888 448.

https://aids.gov.pl/czy_wiesz_ze/

 2.      Grupą docelową jest ogół społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem osób z grup wiekowych:

       18 - 34 lata

        35 – 49 lat

 Nie ograniczamy grupy docelowej pod względem płci, wykształcenia, dochodu ani miejsca zamieszkania.

Grupą docelową  kampanii nie są osoby zakażone HIV czy chore na AIDS, które z racji swojego stanu zdrowia są włączone do Programu polityki zdrowotnej Ministra Zdrowia p.n. „Leczenie antyretrowirusowe osób żyjących z wirusem HIV w Polsce”, mają dużą wiedzę zarówno na temat zakażenia, jak i na temat osiągnięć współczesnej medycyny jeśli chodzi o leczenie ARV. Nie są nimi też osoby zakażone HIV, u których poziom wirusa w surowicy krwi jest niewykrywalny, a więc są praktycznie niezakaźne.

 Kampania skierowana jest głównie do tych osób, które traktują temat HIV/AIDS jako problem abstrakcyjny, niedotyczący ich bezpośrednio.

  3.      Zaplanowane działania:

 1)     Usługa wynajmu zew. tablic informacyjnych tzw. Citylightów, o rozmiarach 1,2x1,8 m, umieszczonych gł. na przystankach komunikacji miejskiej, ale też w najbardziej uczęszczanych miejscach miast takich jak pasaże handlowe, deptaki, dworce kolejowe wraz z wydrukiem, montażem, ekspozycja i demontażem oraz utylizacją 5 plakatów kampanijnych:

        termin: 16-30.06.2021 r.

         liczba nośników: 500 nośników w 12 województwach (z wyjątkiem województw: lubuskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego).

 2)     Ogólnopolska kampania w mediach społecznościowych (Facebook/Instagram) pn. „Czy wiesz, że…”, przy wykorzystaniu 5 projektów plakatów kampanijnych.

 ·         termin: 16-30.06.2021 r.

 ·         fanpage KC ds. AIDS na portalu Facebook: https://www.facebook.com/kcaids

 4.      Materiały graficzne:

 1)     5 plakatów informacyjno-edukacyjnych – w załączeniu.